segalanya cerita cinta dan kehidupan....

segalanya cerita  cinta dan kehidupan....
ema & mokzi

Followers

kalau suka blog saya klik la like....

Sunday, February 27, 2011

sudah Jatuh, Ditimpa Tangga.. ^_*


Assalamualaikum...

.HAi kawan2..nk kongsi pengalaman yg berlaku pada 23hb Febuary 2011..pada jam 6.00petang.....

pepatah  ada mengatakan..sudah jatuh ditimpa tangga... bermaksud.. org yg ditimpa masalah bertimbun-timbun.....lepas satu masalah datang satu masalah lagi yg berkaitan datang menimpa kita lagi.... ..

hmmm..tp bukan itu maksud hati disini.. sebenarnya  pe yg berlaku ke atas diri ku.... ketika aku pulang dari kerja dan bersiap utk membersihkan diri serta menunai kan solat Asar.. dari atas ku menuruni anak tangga dengan penuh gembira...

tiba-tiba.... gedebuk.....



hehehehe..aku jatuh tangga..... tak tergelincir mahupun mengelongsor..tetapi ku sangkakan aku telah berada di anak tangga terakhir..rupa2nya aku tak sampai lagi..aku jatuh terduduk la mcm nangka busuk... hubby lum balik keje lagi.. hmmm..bergegar perut dan pingang aku....sakitnya...... aku duduk di sofa ku sebentar.... selepas tu aku pun meneruskan hajat ku yg terhenti tadi... selesai aku solat dan nk memulakan memasak makan malam....tiba2 kaki aku sakit yg amat sangat..kebetulan hubby pun balik....
 hubby : kenapa?
manja : jatuh tangga la cyg...
hubby : ok tak? sakit tak?
hubby : dh tak payah masak..biar abg masak....
manja : tak pe ke?
hubby : tak pe...
manja : ok.. maaf ya cyg...
hubby : tak pe2.. rehat la...

 fuh... cian hubby kita ..penat balik keje ..kena masak gara2 aku jatuh tangga........

solat magrib dh tak leh berdiri.. solat duduk je la... lepas tu makan... kaki dh sakit sgt.... pas makan.. hubby bawak gi hospital..sebab dh tak boleh jalan terus...nk di sentuh pun tak boleh..

pai hospital gi kecemasan... wat x-ray... alhamdulillah..cuma terseliur je..tp sakitnya.. itu la kali pertama aku jatuh tangga pai tak boleh jalan.... insyallah aku akn lebih berkati2 kali nie... tak nk aku sakit lagi mcm tu.. cian hubby..kena dukung aku yg gemuk nie masuk keluar kete..sebab xleh jalan..nk gi bilik air pun kena angkat...mm kalah org kaki patah...

kenangan yg tak akan ku lupakan... hehehehe...



kalau nk wat rumah 1 tingkat lagi.. nk wat tangga mcm nie la.. keselamatan.... naik guna tangga.. turun guna gelungsor... heheheh..



macam ne pun ok gak kan..hehehehehe
kalau ada anak gerenti la... main tangga je..hahahaha....


ok kawan2..tu je la nk kongsi pengalaman 4 hari tak kerja gara2 jatuh tangga.. dan.. peratus nak hamil menurun semula la.. tak pe la..lum rezeki kami agaknya..harap2 kawan2 doakan la kami ya..agar sihat dan cepat2 dapat baby....amin...

Wassalam....


No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH PENDAPATAN....

saja uji kepakaran kita....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...